به گزارش ایلنا، محمدحسن نامی در مراسم تودیع خود در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تنها راهکار حل مشکل و بحران موجود در کشور این وزارتخانه را به عهده گرفتن سمت دبیری شورای عالی فضای مجازی توسط محمود واعظی وزیر ارتباطات عنوان کرد.


وی در ابتدای سخنرانی اش در این مراسم ضمن تشکر از معاون اول دولت جدید و کارکنان این وزارتخانه و با اشاره به درخشش هسته اصلی انقلاب که انتخابات خرداد 92 بود، گفت: انتخاب دکتر روحانی به عنوان دانشمند ارزشمند که بر همه صحنه های سیاسی اجتماعی و اقتصادی کشور اشرافیت دارند باعث شد شاهد موفقیت های چشمگیری در صحنه های ملی و بین المللی باشیم.


وی ادامه داد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مهمترین زیربنای حرکت جامعه جهانی محسوب می شود به نحوی که کشورهای بزرگ هسته اصلی جهانی سازی خود را این حوزه می دانند بر این اساس ما معتقدیم اداره کشور خود را باید خود به عهده بگیریم و نگذاریم گروهی بر فضای جامعه ما حاکمیت پیدا کنند.


وی با اشاره به فعالیت های ابرقدرتهایی چون آمریکا در حوزه فضای مجازی تاکید کرد: نگاه دولت تدبیر و امید برای استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات می تواند در این زمینه مشکلات را رفع کند.


نامی با بیان اینکه در دوره کوتاه فعالیت خود در برخی از جهات در فشار بوده و اجازه فعالیت به وی داده نشده است، گفت: خواهش ما از دولت جدید این است که نگاه ویژه ای به وزارت ارتباطات داشته باشد تا کسری ها و کمبودهای این وزارتخانه رفع شود.