اذعان عایشه بر برتری حضرت علی علیه السلام نزد پیامبر صلی الله
از آنجایی که اهل تسنن خیلی عایشه رو قبول دارند این روایت رو از زبان اون نوشتم و برای جلوگیری از حرف نابخردانه برخی از اونها هم عربیش و معنیش رو هم آوردم.
در کتاب الوسیله عمربن محمد الخضر آمده است:
عن عائشة قالت:
«قال رسول اللّه(صلی الله علیه وآله) لما حضرته الوفاة: ادعوا لی حبیبی فدعوا له أبابکر، فنظر الیه ثم وضع رأسه، ثم قال : ادعوا لی حبیبی فدعوا له عمر، فلما نظر الیه وضع راسه ، ثم قال: ادعوا لی حبیبی فدعوا له علیاً علیه السلام، فلما رآه أدخله معه فی الثوب الذی کان علیه، فلم یزل یحتضنه حتی قبض ویده علیه»
اما معنی:
عایشه نقل میکند: هنگامی که پیامبرصلی الله در حالت احتضار قرار داشتند فرمودند:
دوست مرا صدا بزنید.
من ابوبکر را صدا کردم. پیامبر صلوات الله نگاهی به او فرمود و دوباره سرش را زمین گذاشت و فرمود: بگویید دوست من به اینجا بیاید.
عمر را آوردیم دوباره نگاهی به او فرمودند و سرشان را بر بستر گذاشتند و فرمودند: دوست من را صدا بزنید.
من گفتم: وای برشما او علی بن ابیطالب علیه السلام را میخواهد نه غیر از او را، او را صدا بزنید.
وقتی حضرت علی علیه السلام را دید جامه ای که بر تن داشت به روی او انداخت و او را در زیر آن جامه جا داد و بیرون نیامد تا وقتی که از دنیا رفت.
http://www.cloob.com/profile/memoirs/list/username/alishayegh/wrapper/true